Oh lord..

 
Vilken natt!!!
 
Det började med att Hilda somnade som vanligt, dock med lite rethosta.. Hon vaknade som vanligt senare på kvällen då hon brukar få sin välling. Så långt va allt bra. 2 minuter efter hon fått i sig all välling, tokhostar hon och kaskadspyr upp all välling, hon låg givetvis på rygg í sängen så de va i hela hennes ansikte, öron, hår.. Sen när Fredrik tar upp henne, då kör hon en gång till! Jajamen, hela golvet, garderober och Fredrik får det över sig denna gång! I me henne i badet och efter de va hon jätteglad! Renbäddar sängen och sen somnar hon om, i 15 min... hostade, skrek och grät.. sen sov hon 15 minuter till för att sedan återigen hosta, skrika och gråta.. Så höll de på till klockan 7 imorse, har sett klockan stå på 23, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06 denna natt, de va nåt nytt!! Så hur många minuters sömn jag fått är väldigt oklart! Jag skickade ut Fredrik i soffan så han skulle få sova lite iallafall.. Men de gick sådär tydligen!
 
Nu har iallafall lillstumpan fått en alvedon, lite näsdroppar och gröt så nu ligger hon i sängen och jag ska äta frukost, sen ska jag försöka sova! Hoppas hon sover längre än 15 minuter nu bara..
 
Skulle gått ut och gått nu vid 9-tiden med en mamma, men de kändes inte så aktuellt.. Så trist när det är kalasväder ute!
 
Usch man får lite dåligt samvete, har man klätt henne för lite? Sa igår till Fredrik att jag tyckte hon va kall efter vi vart ute och gått.. Hon har en åkpåse i vagnen men inte så varm, så en ny sån ska införskaffas snarast! Tur att allt är så billigt när man har så mycket pengar som försäkringskassan är så himla duktiga med att betala ut månadsvis... Eller inte!
 
Nej, slut me negativiteten! Nu i helgen börjar den alpina världscupen! Fick även veta att de är alpin-vm i februari! Åhh lovely!!! Jag längtar verkligen efter att själv få åka skidor, förra säsongen hade jag en mage som va lite i vägen, men i vår får fjällen ett besök av oss, Hilda får hålla sig till pulkan detta år! :)
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0