Underbara sommar

Vi har en fantastisk sommar såhär långt. Vädret har vart kalas, strålande sol varje dag i 2 veckor, helt otroligt! Vi som var inne på att eventuellt hitta en sista minuten, men med i facit i hand så är jag glad att vi sparade dom pengarna! De vi har hunnit med hittills är häng på landet, besökt både Kolmården och Furuvik samt bara njutit av solstrålarna på altanen och badat poolen! Nu i helgen ska Hilda åka med sin mormor och morfar ner till en stuga i Kalmar-trakten, jag och Fredrik ansluter dit på måndag, först ska vi ha lite kvalitéstid i Göteborg och då bla gå på fotboll som Fredrik längtat så mycket efter! :) Sedan blir det avkoppling där i några dagar, beroende på vädret får vi se vad vi gör! När vi kommer hem är de min tur att gå på fotboll och sedan har jag bara 1 semestervecka kvar, vad vi gör då är oklart!

Ett liten blandning av vår sommar hittills i bilder:

Bra start

S E M E S T E R ! ! !

Den startade med en solokväll i fredags då Fredrik & Hilda var i Norrtälje på 30-års kalas hos en barndomskompis till Fredrik. Men på lördag kom de hem igen, hade då inte sett Hilda (eller Fredrik) på 3 (!) dagar! Underbart att få krama om sin dotter och sambo igen! På eftermiddagen kom sedan han som fyllde år och hans familj över till oss, sov hos oss i 2 dagar och åkte vidare på sin semester idag! Jättekul att träffa dom! I lördagskväll grillade vi och sedan gled vi över till grannarna och satt där och pratade skit, skrattade så vi förbättrade magmusklerna och drack vin till 03:30, lagom! Igårkväll (läs söndag) så var vi trötta i båda husen, barnen var de som orkade leverera medans vi vuxna beställde pizza till lunchmiddag. Sedan kom granntjejen över med ett glas bubbel, de slutade me att hon och jag drack 2 flaskor. Woops, va hände där? :) De andra låg inne i huset och segade och hade de bra och gjorde de dom orkade. Kvällen avslutades med film och godis!

Under den första semesterveckan väntas lite fix hemma i trädgården, tvätta och fixa. Men en dagstripp till djurparken i Furuvik hoppas vi står på schemat, vi ska då åka dit tillsammans med Lina, Ludwig och deras Algot! :)

Nu blir det soffhäng resten av kvällen!

Bye byeee

9 pizzor dagen efter

Underbar weekend

Vilken härlig minisemester vi hade!
I lördags började vi med vår roadtrip ner till Karlsborg, checkade in på hotellet och sedan var det kalas för hela slanten. Hilda hade säkert 20 småbarn att leka med så hon var mer än nöjd, tjoade och skrattade och somnade gott kl 23.
Morgonen efter fortsatte vi bilturen ner till Smögenbryggan, precis när vi ska parkera träffar vi våra nya grannar som också var där, ibland är världen liten! :) Efter några timmar styrde vi vidare mot hotellet i Göteborg, checkade in och åkte sedan till Liseberg där vi åt middag, Hilda fick hälsa på kaninen och jag och Fredrik vågade oss upp i Balder. Morgonen efter var det Ullared som stod på schemat, 6 timmar senare och 2500:- fattigare åkte vi tillbaka till hotellet. Fick med en massa bra saker hem, mest till Hilda, suprice suprice! På kvällen åt vi sen middag på O´learys så Fredrik fick se Göteborgsmatchen med sina blåvit-randiga vänner.

Igår på vägen hem stannade vi i Gränna innan vi brummade hem de sista milen. Hilda var snäll under hela resan, helt otroligt att hon orkat sitta still så mycket,  hon som i vanliga fall brukar ha myror i brallan!

3 dagar kvar att jobba sen SEMESTER!!!!!!!

Sista hela arbetsveckan innan semestern! Nu kör vi!