Godnatt

Vilken dag jag har haft! Trevlig, men rörig! Ska berätta lite kort!
 
Skulle ta en trip in till stan och hälsa på jobbet! Men varför göra något enkelt som att ta tunnelbanan på ca 10 min in när man kan sitta på en kokhet buss och svettas som en gris i 40 minuter? Jo för att det är gratis! Ledsen om jag låter bitter men jag tänkte snåla och inte betala 40kr enkel resa för att åka några stationer. Så, jag tog en powerwalk till Karolinska och sedan åkte jag buss därifrån hela vägen in till söder. Svettigt värre men jag fick en ordentlig sightseeing om inget annat. Hade blickar dödat hade en kärring på ca 90 år mördat mig på cupen, hon var skitsur för att jag hade barnvagn och tog upp barnvagnsplatsen (!) så hennes rullator inte fick plats, trots att det satt 2 människor i medelåldern på liknande platser som kunde flyttat sig, men nej nej.. Jag va den som va i vägen. Kärrring! När jag väl kom in till stan var det superskoj att träffa kollegorna! Känns sjukt att jag vart borta i nästan ett halvår, det innebär att snart är jobbet verklighet igen...
 
Sen på väg hem skulle jag ta mig till Årstadal för att möta upp Fredrik, gick ofta till Gullmarsplan från jobbet så jag tog den vägen även idag för att ta tvärbanan var min tanke. Men nu hade jag ju en vagn med en Hilda i att släpa på, och de är ca 7000 trappsteg som jag skulle dra upp den för. Hilda på 8kg i är inte superlätt. Svetten flödade. Igen. Väl framme på tvärbaneperrongen så är de inställda tåg pga att någon el-lina åkt ner. Jippi, ersättningsbussar. Gick upp och letade och såg kön, nej tack tänkte jag. Såg en annan buss det stod Årsta på och täkte att den borde passera Årstadal, frågade gubben som körde och han hade ingen aning.. Kändes tryggt. Ringde Fredrik och frågade om alternativ och då var det visst tvärbanan åt andra hållet jag skulle ta (woopsi). Så när jag väl var på den fick jag äran att betala de där 40kr iallafall för att åka några stationer. INTE värt det. Tur att jag inte betalade för att åka in, roligare kan man ju ha för pengarna..
 
Sen blev det shopping på ICA. Tror ni vi va ensamma? Nope.. De va visst löning. Snark vad folk det var. Vi var relativt snabba dock, min största lycka va att lösgodiset bara kostade 4,90 så där parkerade jag medans Fredrik fick plocka varor (läs; läsa biltidningar) ! Vi va hemma ca 18 iallafall, slängde i oss middag och lutade oss tillbaka i soffan. Finally lite lugn och ro. Men då började Hilda ha åsikter. Hon fick en flaska ersättning och toksomnade. Men kl 20 kom vi på att de är inte toppen om hon sover nu, kan bli en jobbig natt så vi va taskiga och väckte henne men hon va så glad så.
 
Nu däremot har Fredrik gett henne kvällsgröten och hon ligger i sin säng. Jag har seriösa planer på att lägga mig och sova jag me. Är skittrött!
 
Så, nu har jag gnällt klart för denna gång! Nu är det helg och vi ska bara va, FAMILJEMYS!
 
Trevlig helg! :)
 
    


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0