Myskväll

Måste börja med att visa upp vårt fina sovrum, Fredrik är extra förtjust i de rosa gardinerna! ;) Tack för hjälpen Sten-Åke!





Förberedelser för godaste efterrätten på länge - nutellaglasstårta! Mums mums säger jag bara, den gick åt så gästerna verkade nöjda och belåtna, precis som vi! Här är receptet:

(Du behöver 3 skålar)

* 3 dl vispgrädde
* 3 äggulor
* 1,5 dl strösocker

*ca 200 gr Nutella
*3 äggvitor
1 msk strösocker

Gör såhär:

1. Vispa grädden fluffig
2. Vispa äggulor och 1,5 dl strösocker poröst och blanda ner nötcremen och rör om
3. Blanda grädden och smeten med nötcreme
4. Vispa äggvitor och 1 msk strösocker till ett vitt skum och häll ner i ovanstående blandning
5. Häll smeten i en form med löstagbara kanter
6. Frys tårtan i minst 5 timmar
7. Servera gärna med lite bär på

(Den tinar väldigt fort)

Taaaaaadaaaaaaaaaaaaaa!!! :)




Vi har haft en supermysig kväll med Lisa och Lumpan med god mat och en massa skratt! :) Bröllopsplaneringen är i full gång, jag och Fredrik hjälper till så mycket det går. Inbjudan som Fredrik gjort på dvd blev kanon, jag kan mest hjälpa till me lite småsaker de kan ha i bröllopshäftet t.ex. Men kul att vara involverad så mycket, vi tycker det är superskoj! :)



Fredrikarna sitter för tillfället och spelar Fifa (de verkar inte gå jättebra, inga glädjetjut direkt utan mest gnäll på domarna :) ) medans Lisa sover gott i soffan, jag sitter emellan allihopa och lägger upp lite bilder på allt gott vi ätit under kvällen. Ni ser att det började med nyttigheter, men det banade snabbt utför.. Som tur var va grabbarna iväg och köpte lösgodis under kvällen också... Perfekt! Imorn ska vi alla åka iväg till Cervera, de ska fixa önskelistan till bröllopet, jag och Fredrik tränger oss på :)

Förresten, i Maj åker jag till Riva, Italien, med jobbet, en resa som jag "vunnit". Det ska bli superskoj att träffa Folksam:are från hela landet och bara njuta i en vecka, i förhoppningsvis lite sol! Jag har vetat om det i 2 veckor men bossen har bett mig hålla tyst, men nu är det officiellt! Wihuu!! :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0