Det var den semestern

 
Ber om ursäkt för min dåliga uppdatering här men de har inte funnits tid helt enkelt. Hela sommaren har gått åt till att göra massa annat utan att sitta vid datorn! På måndag är det dags att gå tillbaka till jobbet, i 2½ vecka sen är det dags för inskolning (!) och efter de smyger jag ner på 75%. Lyxar till det med att gå ner lite så Hilda slipper va på dagis så länge + att jag ska hinna umgås med henne. Sen får vi se om jag bara jobbar så fram tills årskiftet/tills hon blir 2, hon kanske har superkul på dagis och inte alls har något behov att bli hämtad efter 15. Vi får se helt enkelt :)
 
Igår tog vi det stora klivet jag velat göra sen lååång tid tillbaka, vi klippte lugg på Hilda. Hon måste ju ha tofs annars hänger hennes lugg ner till hakan, här hemma kan ju vi gå fixa om frillan hela tiden men på dagis kommer nog fröknarna ha lite annat för sig så.. Så nu kan hon både ha de uppsatt och utsläppt utan att ha halva kalufsen i ansiktet :)
 
 
Häromdagen gjorde vi en ride till Uppsala, va på lager 157, sedan va vi på ett lekland för att Hilda skulle få leka av sig. Men vi föräldrar ställde även upp och de slutade med att jag fick ryggskott, gått som en gammal kärring sen dess, ringde vårdguiden och lyssnade vad jag kunde göra. Bara gå ner till vårdcentralen och betela 200:- för att de skulle konstatera att jag hade ont i ryggen tyckte jag va rätt så mycke slöseri, så råden blev att ta värktabletter. De blir liiiite bättre dag för dag som tur är! Efter leklandet begav vi oss till Thuns, sedan blev vi bjudna på middag hos Lisa & Peter och efter de begav vi oss till Arlanda och Hilda verkar tycka de är lika kul med flygplan som sin far...
 
 
Lördagkväll nu och jag ska njuta gärnet och sedan sova så länge jag bara kan imornbitti för sen börjar verkligenheten igen...........


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0